No Tittle .

tanya jelah sape sape mesti semua orang cakap "Setiap Manusia Ada Kelemahan Dan Keistimewaan". ye , memang semua manusia ada kelemahan . tapi , kelemahan manusia tu lah yang orang lain perlekehkan . keistimewaan itulah yang orang lain banggakan . mestilah bangga kalau orang puji kita Cantik . sape tak bangga tu aku taktahu nak kategorikan dia ape . tanya diri kau sendiri .. kadang kadang aku terasa jugak bila lalu lalu orang perli kwn kita inilah itulah rasa macam sakit hati doe . faham tak sakit hati . walaupun bukan kita yang kena , tapi sebagai seorg kwn mesti ada perasaan sedih  walaupun sikit tapi tetap ade . kalau takde tu , tak payah cerita . aku pun tkthu nak kategorikan kau dlm kategori ape . Aku ni nak cakap aku baik , baik tu adalah sikit walaupun boleh dikategorikan dlm kumpulan tak baik jugak lah . *eh?* aku ni pun ada jugak kelemahan . aku tahu kelemahan aku kat mana . bila orang ejek2 perli2 kelemahan yang ada kat diri aku ni , aku nak cakap buat donno tu x de lah , kadang2 aku ada jugk lwn balik. perasaan sakit hati tu jngn cakap lah semua orang sakit hati wey bila kena ejek semua . sape tak terasa . cuma nak balas balik , nak ejek nak perli2 kelemahan org tu je aku tak sampai hati .  janganlah cakap aku ni perasan ke ape ke baik hati ke ape ke haha . cuma kita tolong jaga perasaan orang lain sebelum orang kecil hati dan taknak kwn kita dah . kadang2 bila kita ejek atau perli2 kelemahan yang ada pada diri orang lain , akan terbalik kat diri kita sendiri . cuma cepat atau lambat je . mcm aku dulu selalu ejek org pendek2 kerdil2 tapi bila dah besar aku je yang tak tinggi2 dah form 2 tu dah . kesian kan ? tu baru pendek , belum kita ejek muka orang tu buruk , lepastu terbalik kt kita jadi buruk pulak . baru kau rasa langit tu biru  ke tak biru ke masa muka kau dah buruk  .
                                            nasihat untuk korang dan diri aku sendiri . sekian . 

1 comment:

cute secret said...

JYEAHH ! SOKONG POST KO YANG NIEYH. <3