♄α℘℘ƴ ♭ḯґ☂ℌ∂αƴ ṧαкїηαн

terpost lambat entry pasal birthday Sakinah . sebenarnya , rancang nak buat something dekt blog ni sempena birthday dia . tup..tup..internet lembab , code blog bermasalah . takpelah , lain kali tahun depan ada rezeki kita buat lain daripada yang lain k sakinah . Seriesly , aku pun macam rasa nak smackdown je blog ni . dah elok elok edit tetibe jadi lain pulak . rasa nak tampar , sepak , dush dush semua ada . balik KKQ semalam aku terus edit blog . excited tahap kuasa tiga . dah lawa2 tetibe laptop tertutup sendiri hbis disebbkn kehabisan battery . semua benda hilang dan tak sempat nak save . ahhhh sakitnya hati . sebenarnya , dari minggu lepas aku dah countdown birthday kau Kinah . tup..tup.. jatuh dekat hari cuti . nasib kau bagus . baru ingt nak ............... ok lupakan . lol panjangnya intro post kali ni .
***
 Dah 15  bulan  kami kawan . Sebenarnya dari awal tingkatan 1 dah duduk sebelah menyebelah. Cuma masa bulan satu dengan dua memg tak rapat lagi . biasalah dia malu orangnya . masa bulan satu dengan dua aku dengan dia panggil "kita" "kau" je  . aku mula-mula rasa tak biasa , biasalah aku mana main "kita-kita" ni .hihi . dulu dia jumpa aku ke , duduk sebelah aku ke , dia mesti tutup muka . eh ? tak tak tipu je . masa bulan tiga , bulan empat dan bulan lima kami kawan biasa je . masa tu aku tak percaya dia , dia pun tak percaya aku . aku nak cerita rahsia pun , mcm  was was je . hmm

masa bulan enam . hmm . masa bulan enam kita dah rapat . dia dah percaya aku . aku thu . walaupun aku tak pernah bedah jantung dia , paru-paru dia ke hati dia ke . tak pernah . tpi aku tahu . adakah aku ahli sihir?  tapi sebaliknya pada aku . aku ? hmm biasalah . dulu aku cept percaya orang . sampai orang tikam belakang aku , aku masih tak sdar . walaupun masa bulan enam ni kita rapat , ade seorang lagi kawan yang aku percaya . aku tanpa ragu-ragu kongsikan masalah aku dekt dia . oh biasalah , hidup persahabatan , ada masalah je kita kongsi . kawan...kawan...sampai kadang-kadang aku lupa ada dia . aku pernah cerita benda ni dekat dia . dan dia macam ..... "SAMPAI HATI KAU." . tapi aku pun buat muka cool . cool gilaa weh . kau tengok muka aku pun mesti rasa sejuk je hati . 

sampai bulan tujuh . bulan tujuh .... awal awal bulan tujuh aku rasa gembira .. semua kawan-kawan ada je kat aku . pergi mana-mana pun ada kawan . best gila . dekt sekolah ada kawan kawan . dekt rumah ada keluarga semua . aku dah rasa hidup aku lengkap . lengkap selengkap-lengkap nya . mungkin Allah nak bagi dugaan dekat aku , 31 Julai 2011 mula satu pertempuran . eceh , mcm peperangan pun ada . mula dekt sini aku rasa semua . aku tahu siapa kawan sebenar aku dan siapa lawan . masa ni rasa down gila . takde kawan .....tapi dia ada . 


bulan lapan , bulan sembilan dan bulan sepuluh ... ujian bulan lapan aku teruk gila . semua berlaku sebab aku . ye , salah aku . dan dia pun kena tempias .. bulan sembilan . tak silap aku bulan sembilan nie masa raya . yeah , 9 September berubahlah segalanya .. masa ni dia ada untuk support aku . tak memasal org pun taknak kwn dengn dia disebbkn aku . *mukabersalah.jpg* . eh tak lupa jugak dekat Sarah  , Lyana dengan Batrisyia banyak bagi support . pernah tak rasa org pinggirkan kita? sakit tak ? sakit tak ? Ya Allah , sakit weh . rasa mcm menyesal sebab pernah kawan rapat baik dengan diaorang . 

Tapi ada hikmah Allah berikan semua ni . Aku sedar , itu mungkin kesilapan aku sebab tak menghargai kawan-kawan disisi . Mungkin bila dah rasa kita dah ada kawan , dah ada geng kawan yang lain kita lupakan . Tapi , aku bernasib baik . Aku mempunyai kawan sebaik dia ................... Thank You Allah . 
***
 aku tak rampas dia dari sesiapa . mungkin Allah nak bagi aku dugaan , dan dalam masa yang sama untuk bagi aku sokongan bila aku jatuh . dia selalu dengar masalah aku semua , tpi dia jarang cerita masalah dia dekt aku . kan Kinah kan ? cerita kat atas semua dari aku untuk kau . Takde lah best sangat . . tu lah siapa suruh birthday masa cuti . ♄α℘℘ƴ ♭ḯґ☂ℌ∂αƴ  ṧї☂ї ṧ@кḯᾔ@ℌ . semoga persahabatan kita kekal :)

No comments: